5 sposobów na rozwinięcie swojego Instagrama

Marketing w mediach społecznościowych odgrywa obecnie znaczącą rolę w większości nowoczesnych strategii biznesowych i marketingowych. Jeśli uważasz, że profil Twojej firmy lub marki na Instagramie wymaga odświeżenia, a może nie przynosi oczekiwanego efektu, zadaj sobie te pytania, które pomogą Ci poprawić swoje działania na Instagramie. Oto 5 porad które pomogą ci rozwinąć twój profil na instagramie.

 

      • Jaki jest mój cel?

Wyznaczenie jasnego kierunku, w jaki sposób chcesz włączyć media społecznościowe do swoich działań marketingowych, to pierwszy krok w kierunku wywarcia realnego wpływu. Tworząc plan marketingowy w mediach społecznościowych, należy pamiętać, dlaczego korzystasz z mediów społecznościowych. Co masz nadzieję wydostać ze swojego profilu na Instagramie?

Twoim celem może być:

  • przyciągać ruch do Twojej witryny
  • stworzyć lepszą komunikację z klientami i potencjalnymi klientami
  • prezentacja produktów
  • podnosić świadomość marki
  • podnieść świadomość konkretnego produktu/usługi/wydarzenia

Niezależnie od tego, czy wykorzystujesz swoje działania marketingowe, aby dotrzeć do nowych ludzi, dążyć do dodatkowej sprzedaży, czy uzyskać większą ekspozycję dla swojej marki, wiedza dokładnie, co chcesz uzyskać ze swojej obecności na Instagramie, wskaże Ci kierunek, w którym powinieneś skoncentrować swoje wysiłki.

 

      • Jak mogę wykorzystać funkcje Instagrama, aby osiągnąć swój cel?

Gdy masz jasny cel, dlaczego korzystasz z Instagrama, zwróć uwagę na to, jak możesz korzystać z wielu funkcji Instagrama, aby wspierać swoje cele. Na przykład, jeśli Twoim celem jest przyciągnięcie ruchu do Twojej witryny, możesz użyć funkcji „Przesuń w górę” w połączeniu z Najciekawszymi historiami jako łatwo dostępnego łącza do Twojej witryny. Możesz dodać swoją witrynę do sekcji bio w swoim profilu i przypominać innym o odwiedzeniu witryny w opisie opublikowanych postów.

Pomyśl o głównym celu swojej firmy lub marki. Czy korzystasz z funkcji Instagrama na swoją korzyść? Czy obserwującemu lub potencjalnemu klientowi łatwo jest zrealizować Twój cel? Jeśli nie, być może nadszedł czas, aby zaktualizować swój profil na Instagramie.

 

      • Kim są moi odbiorcy?

Teraz już wiesz, co chcesz osiągnąć za pomocą swojego profilu na Instagramie i funkcji, które powinieneś wykorzystać na swoją korzyść, zwróć uwagę na to, do kogo docierasz ze swoimi treściami. Użytkownicy Instagrama to zazwyczaj osoby w wieku 18–34 lat, w prawie 50/50 płci, jednak niekoniecznie oznacza to, że dane demograficzne odbiorców Twojej marki będą takie same.

Wybierając platformę społecznościową do wykorzystania w celu zwiększenia działalności, informacje takie jak powyższe są naprawdę przydatne. Jednak gdy zaczniesz zdobywać własne obserwacje na Instagramie, im więcej informacji o własnych użytkownikach musisz przekazać, tym lepsze wrażenia możesz im zapewnić. Znajomość wieku, płci, kraju i języka swoich obserwatorów powinna odgrywać ogromną rolę w utrzymaniu trafności treści i zaangażowania odbiorców.

Nie zakładaj, kim są Twoi odbiorcy. Niezależnie od wielkości odbiorców, ich ogólne cechy mogą być niszowe lub szerokie. Korzystanie z narzędzia analitycznego, takiego jak Minter.io, może dostarczyć dodatkowych informacji poza wbudowanymi spostrzeżeniami Instagrama, pomagając w dokonywaniu lepszych wyborów treści.

Publikowanie odpowiednich treści dla jak największej grupy użytkowników wśród Twoich obserwujących to dobry początek. Znajomość krajów, miast i języków Twoich obserwujących może pomóc Ci w wyborze języka, odniesień kulturowych i ważnych dat, dzięki czemu Twoja marka będzie bardziej kojarzona i kreatywna.

Gdy masz jasne dane o tym, do kogo docierasz ze swoimi treściami, masz możliwość tworzenia treści, które z większym prawdopodobieństwem spodobają się obecnym odbiorcom.

 

      • Jak mogę zoptymalizować moje treści?

Optymalizacja zawartości polega zasadniczo na tym, że wyciskamy cytrynę, aby uzyskać z niej jak najwięcej. Optymalizacja może być różnicą między uzyskaniem dużej liczby gałek ocznych na treści lub ich wcale.

Aby zoptymalizować zawartość, ostrożnie wybierz następujące elementy:

  • czas publikacji/dzień
  • wybór mediów (zdjęcie, wideo, karuzela)
  • użycie hashtagu

Sukces Twojego konta na Instagramie zasadniczo sprowadza się do dostosowania postów do Twoich obserwujących, dotarcia do potencjalnych nowych obserwujących z Twoimi treściami i zoptymalizowania treści tak, aby odpowiadały obu potrzebom. Aby pomóc Ci wybrać najskuteczniejsze sposoby optymalizacji treści, śledź kluczowe wskaźniki za pomocą narzędzia analitycznego.

 

      • Jak moja marka wypada w porównaniu z podobnymi kontami marek na Instagramie?

Skąd wiesz, czy Twoje konto na Instagramie działa dobrze? Jednym ze sposobów jest śledzenie postępów kluczowych wskaźników, takich jak łączna liczba obserwujących, interakcje i wskaźnik zaangażowania. Dodatkowym sposobem upewnienia się, że Twoje konto działa dobrze, jest porównanie go z podobnymi kontami.