Czym jest page authority i jak z niego korzystać?

Omawiany parametr określa wartość konkretnej domeny internetowej oraz jej zawartości. Wynik ten otrzymywany jest w skali od 1 do 100. Warto mieć na uwadze że domeny, które uzyskały więcej punktów na wspomnianej skali, mają największą szansę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Bliskim parametrem page authority jest domain authority, który również w skali od 1 do 100 przedstawia nam jakość oraz rzetelność całej domeny internetowej. Pomaga lepiej zrozumieć wiarygodność witryny w oczach wyszukiwarek i sprawdzić, jak wypada ona na tle konkurencji. Znając oba parametry, możemy porównywać się z naszą konkurencją – aby móc wygrać wyścig po klienta.

Wartość PA zależy od ponad 100 czynników, wśród których za najważniejsze uznaje się:

  • rodzaj linków przychodzących,
  • liczbę linków przychodzących,
  • jakość treści na stronie,
  • stopień jej optymalizacji,
  • funkcjonalność serwisu internetowego,
  • responsywnosć,
  • wiek domeny.

W jaki sposób sprawdzić wynik parametru page authority?

Najprościej w wyszukiwarce Google wpisać frazę „Domain Authority Checker” lub „Check domain authority”. W ten sposób w wynikach wyszukiwania otrzymamy serwisy związane z tym hasłem. Test sprowadza się do wpisania naszej domeny we wskazane pole testera, po czym zatwierdza się nasz wybór przyciskiem „Check”.

Otrzymane wyniki możemy sami przeanalizować oraz podjąć ewentualne działania opisane poniżej.

Jak poprawić wynik PA?

Poprawę wyniku otrzymanego w skali od 1 do 100 możemy osiągnąć poprzez poprawę linkowania zewnętrznego. Jak ubiegać się o mocne linki z pewnych źródeł? Takie miejsca można kupować, wiele rozbudowanych serwisów posiada specjalne miejsce na takie linki w formie reklamy. A ponad to dobrze widziane są linki zewnętrze z takich źródeł jak fora, seo katalogi, blogi internetowe, serwisy tematyczne czy na końcu sklepy internetowe. Jeżeli posiadacie większą ilość budżetu, takie zaplecze również można wykupić bez problemu.

Jednak uważajmy z linkami nofollow oraz dofollow, trzeba zachować tutaj odpowiednią rozwagę. Linki z atrybutem nofollow, informują wyszukiwarkę internetową że mają nie brać tego linku pod uwagę, mają go nie śledzić – więc taki link jest bez znaczenia. Natomiast linki z atrybutem dofollow najczęściej są linkami domyślnymi, jednak tu uwaga. Na nich opierają się wasze wyniki DA oraz PA, jeżeli za dużo będziecie mieć takich linków na stronach, to Google uznać może waszą stronę jako spam, co będzie miało straszne skutki w wynikach wyszukiwania Google.

Dlatego jak to w życiu, bardzo ważna jest zasada zachowania odpowiedniej równowagi. Omawiane dwa potężne narzędzia robią ogromne wrażenie wśród użytkowników. W tym rozdziale opowiedzieliśmy sobie w skrócie czym się różnią i w jaki sposób mogą wpłynąć w na rozwój twojej strony internetowej. Dodatkowo stale analizując serwisy internetowe, jesteśmy w stanie zdobyć już duże doświadczeniu w pozycjonowaniu stron, a jest to umiejętność niezbędna podczas prowadzenia reklamy w internecie.