Jaki kolor wybrać dla swojego logo?

Znasz to powiedzenie: liczy się pierwsze wrażenie. Logo jest często pierwszym punktem kontaktu pomiędzy Twoją marką a klientami. Kolory oddziałują na nasze emocje, a logo ma moc przyciągania klientów lub zniechęcania ich do Twojej marki.
Jak dobrać odpowiedni kolor do logo firmy? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie: wszystko zależy od Twojego biznesu i Twoich klientów. Oto kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci podjąć tę ważną decyzję.

Czarny.

Nic dziwnego, że czarny jest jednym z najbardziej popularnych wyborów dla logo i służy jako kolor wzorcowy dla firm, które chcą kultywować tradycyjny wizerunek marki. Decydując się na proste czarne logo, Twoja marka zyska ponadczasowy, luksusowy i tajemniczy wygląd.
Czarny jest również często postrzegany jako kolor żałoby, więc marki oferujące produkty związane ze zdrowiem, dziećmi i rodziną zazwyczaj unikają jego stosowania.

Niebieski.

Niebieski jest jednym z najczęściej używanych kolorów logo. Niebieski jest synonimem spokoju, dojrzałości, logiki, uczciwości i inteligencji. Jednak ze względu na swoją popularność, Twoje niebieskie logo musi się wyróżniać, aby Twoja firma została zauważona. Aby wyróżnić swoją markę na tle konkurencji, można dodać slogan.
Jeśli działasz w branży spożywczej, najlepiej zrezygnuj z niebieskiego logo, ponieważ ten kolor nie jest często spotykany na produktach spożywczych i nie pobudza apetytu. Nikt nie chciałby mieć talerza pełnego niebieskiego jedzenia.

Czerwony.

Silnie kojarzony z pasją i gniewem, czerwony jest kolorem kontrowersyjnym. Jednak w przypadku logo, jego użycie może być potężne, efektowne, nowoczesne i zabawne.
Jedna z teorii naukowych głosi, że ludzie postrzegają kolor czerwony lepiej niż inne kolory, ponieważ historycznie zdolność ta pozwalała ludziom dostrzec owoce rosnące na drzewach.
Widoczność, jaką zapewnia czerwień sprawiła, że niektóre z najbardziej znanych marek na świecie wykorzystują ją w swoich logotypach. Połączenie czerwonego logo z białymi, czarnymi lub żółtymi kolorami może dodać dodatkowego efektu.

Zielony.

Ze względu na swoją wszechstronność, zielony jest kolorem, który może być używany do reprezentowania wielu marek, ponieważ jest kojący, niezawodny i bezpieczny.
Powszechnie kojarzony z naturą, zielony jest często używany przez marki organiczne, naturalne i przyjazne środowisku. Symbol wzrostu i odnowy, kolor ten jest używany przez ambitne i odnoszące sukcesy firmy.

Brązowy.

Jako kolor naturalny, brązowy ma podobne konotacje do zielonego i jest zwykle kojarzony z produktami organicznymi lub przyjaznymi dla środowiska. W szczególności kolor ten najlepiej sprawdza się w przypadku firm pracujących na zewnątrz oraz sprzedających produkty o podobnym, naturalnym kolorze, jak kawa czy czekolada.
Ogólnie rzecz biorąc, brązowe loga są bardziej męskie, nadają marce bardziej solidny wygląd i tworzą wrażenie “vintage” i “handmade”. Jest on mniej odpowiedni dla firm zajmujących się rozrywką, finansami lub IT.

Pomarańczowy.

Pomarańczowy to kolor energiczny i zabawny. Nie jest często wykorzystywany w logotypach korporacyjnych lub przez marki luksusowe, kierujące swoją ofertę do kobiecej publiczności i prezentujące się jako “poważne”.
Kolor pomarańczowy jest często używany dla marek, które oferują dobry stosunek jakości do ceny. Na przykład, jest to odpowiedni kolor dla firm działających w sektorze turystycznym. Ponadto kolor ten jest odzwierciedleniem religii w wielu krajach azjatyckich, szczególnie buddyzmu i hinduizmu.

Żółty.

Żółte logo często kojarzy się z dobrym samopoczuciem. Odzwierciedla słońce, szczęście i dobry humor i jest często wykorzystywany przez marki z branży rozrywkowej. Może również odzwierciedlać głód i jest wykorzystywany przez popularne sieci fast foodów. Dzieci chętniej zwracają uwagę na kolory podstawowe, dlatego żółty jest często wybierany jako kolor docelowy dla młodego pokolenia.

Różowy.

Tradycyjnie róż był uważany za kolor kobiecy. Jednak w ostatnich latach, w związku z popularnością “różu millenialsów”, jego zastosowanie odeszło od stereotypu i stał się kolorem bardziej neutralnym.