Kilka podpowiedzi jak efektywnie doprowadzić do sprzedaży produktu czy usługi.

Czasami nie trzeba wiele, aby przekształcić potencjalnego klienta w klienta, zwłaszcza gdy chce on otrzymać Twój produkt, ale niechętnie dokonuje zakupu. Istnieją pewne techniki, których możesz użyć, aby zachęcić do tego przejścia i są one wykorzystywane przez wiele marek i firm. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z nich.

Oferta ograniczona czasowo.

Jest to szczególnie skuteczne i coraz częściej wykorzystywane przez aplikacje. Promocja ograniczona w czasie daje poczucie pilności, zwłaszcza gdy towarzyszy jej odliczanie czasu. Celem jest, aby osoba, która chce element spieszyć się do korzystania z karty kredytowej, aby zakończyć zakup bez spojrzał dokładnie lub iść do sklepu, zanim oferta znika. Może to również przybrać formę “ograniczonych zapasów”, aby uświadomić sobie, że inni nabywcy mogą przyjść przed tobą i nabyć upragniony przedmiot.

Duże promocje.

Wykorzystywane szczególnie przez dużych detalistów, aby przyciągnąć klientów do sklepu, często same w sobie nie są dochodowe. Możesz zobaczyć tę technikę, gdy otrzymujesz niektóre katalogi lub na niektórych aplikacjach. Jeśli pozostają one realne w sektorze masowego handlu detalicznego, który często nie waha się poświęcić swoją marżę, a czasami możemy powiedzieć, że robią to ze stratą (nawet jeśli sprzedaż ze stratą jest zabroniona, pamiętajmy), są one czasami wątpliwe, zwłaszcza dlatego, że podstawowa cena obiektu została zwiększona. Dzieje się tak zwłaszcza podczas wyprzedaży, kiedy to niektórzy sprzedawcy regularnie stają się obiektem złej wrzawy na portalach społecznościowych. Jeśli z nich korzystasz, są one szczególnie skuteczne w przypadku produktów, które chcesz usunąć z magazynu lub niesprzedanych przedmiotów.

Pakiety, które obniżają ceny.

Pakiety mają tę zaletę, że pozwalają sprzedawać więcej bez konieczności tracenia pieniędzy. Chociaż marża może być niższa na danej pozycji, mogą one zaoszczędzić czas w zakresie zarządzania (zwłaszcza fakturowania, które może być unikalne) lub po prostu brak konieczności prowadzenia poszukiwań. Są one korzystne, ponieważ często pozwalają na projekcję siebie w czasie i wizję przyszłej sprzedaży, szczególnie jeśli świadczysz usługi. Czasami pozwalają niektórym klientom stać się klientami, jeśli sami je potem sprzedają, na przykład, i jeśli mają marżę na każdym produkcie. Jest to zasada zakupów hurtowych, która pozwala im zachować konkurencyjność wobec klienta końcowego, a nawet oferować ceny, których konkurencja nie mogłaby zaoferować. To dobra strategia dla wszystkich, gdy mamy do czynienia z trójstronną sprzedażą: klient, pośrednik i Ty.

Podkreślanie korzyści.

Szczególnie używane w sprzedaży nieruchomości, to jest o pokazanie wszystkich zalet i umieszczenie wady z przodu. Jeśli, na przykład, klient chce kupić mieszkanie, ale przeszkadza mu brak okna w łazience, jedną z technik jest wskazanie wszystkich zalet i wymienienie tylko wady. Dylematem dla klienta jest wtedy zadanie sobie pytania, czy ta wada jest warta pominięcia wszystkich zalet.

Z butem w drzwiach.

W większości przypadków pierwsze “tak” prowadzi do drugiego “tak”. Chodzi o uzyskanie osoby, aby powiedzieć “tak” do czegoś małoistotnego, a następnie przejście do tego, co naprawdę chcesz sprzedać. Kiedy już zaangażują się w proces, są bardziej skłonni do dalszych działań. Nawet jeśli moralny aspekt tej techniki może być kwestionowany, bierze ona pod uwagę dynamikę, w którą zaangażowany jest klient. Uważaj jednak, ponieważ Twój klient może szybko pożałować swojej decyzji.

Niektóre oferowane korzyści.

Nierzadko zdarza się, że na różnych stronach internetowych oferowana jest dostawa. Decydujące znaczenie mogą mieć korzyści oferowane podczas zakupu. Często działając jako zniżka lub zysk produktu, czasami pozwalają na wywołanie aktu kupna, a czasami aktu “przekupstwa”. Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy dostawa jest oferowana powyżej określonej kwoty, a klient musi dodać do koszyka jeszcze jeden przedmiot, aby tę kwotę osiągnąć.