- Magiczny świat klocków: zestawy Lego Harry Potter i Lego Marvel
- Darmowe narzędzia do audytu SEO: Klucz do skutecznej optymalizacji strony
- W jaki sposób SEO może przełożyć się na zyski finansowe Twojej firmy i ROI?
- Druk tekturowych opakowań – efektywność i estetyka
- Kleje w Elektronice: Jak Poprawić Trwałość i Wydajność Komponentów
Kompetencje dobrego specjalisty ds. content marketingu
Specjalista ds content marketingu jest jednym z najbardziej pożądanych specjalistów w marketingu internetowym. Duża liczba specjalistów ma wykształcenie kierunkowe, ale nie jest one konieczne. Specjalista w tej dziedzinie powinien władać językiem angielskim na poziomie średniozaawansowanym. Czym się zajmuje taki specjalista? Jakie są perspektywy wykonywania tego zawodu?
Specyfika reklamy w internecie
Za narodziny marketingu internetowego uważa się 1994, kiedy to HotWire sprzedał swój pierwszy baner. W miarę powstawania kolejnych platform sprzedażowych, między innymi eBay czy Allegro, można było wykupić miejsce na swoją reklamę. Prawdziwym przełomem stało się Google i narodziny ery Web 2.0. Po 2009 roku powierzchnie reklamowe zaczęły także sprzedawać portale społecznościowe. Przyszłością marketingu internetowego jest social media, kampania SEM, pozycjonowanie SEO czy e-commerce. Dość sporą część w marketingu internetowym zajmuje e-mail marketing, czyli popularne newslettery. Jednak sam marketing ujrzał światło dzienne jeszcze wcześniej, bo już w 1978 roku. Gary Thuerk, marketing menager w firmie DEC jako pierwszy użył e-maila do wysłania oferty reklamowej do 400 klientów. Zdecydowanie później, bo na początku lat 90. XX wieku Mark Eberra założył pierwszą w historii firmę, która zajmowała się e-mail marketingiem.
Kompetencje dobrego specjalisty ds. content marketingu
Podstawową umiejętnością, jaką powinien się cechować specjalista ds content marketingu to umiejętność analizowania. Aby dana reklama zakończyła się sukcesem, to trzeba na bieżąco analizować efekty kampanii oraz stale poszukiwać alternatyw. Umiejętności analityczne są kluczem do przewidzenia skutków podjętych działań. Kolejną umiejętnością jest bardzo rozumienie procesów biznesowych. Bez tej umiejętności możemy się nieco gubić w natłoku informacji. Trzeba łączyć fakty i je wykorzystać podczas kreowania strategii marketingowych. Nie lada sztuką jest wymyślenie reklamy, która nie tylko zapadnie w pamięć, ale także przyniesie zamierzone efekty. Ważna jest także kreatywność i otwartość na nowości. Stale śledzenie trendów może zainspirować do stworzenia reklamy, która będzie wyróżniała się wśród konkurencji. Ponadto, przydatna będzie odporność na stres, umiejętność pracy w zespole czy też doskonała organizacja pracy.
Praca w marketingu internetowym może być zarówno ekscytująca, jak i męcząca dla osób, które nie są odporne na stres. W tej dziedzinie czas nigdy się nie zatrzymuje, a czasami trzeba podjąć ciąg bardzo trudnych decyzji. Jeśli pomimo przeczytania tego Twój cel jest jasne, to nie ma się co zastanawiać. Trzeba działać.