Strategia SEO. 5 najlepszych praktyk, aby zoptymalizować swoje treści.

Czy wiesz, że Google przetwarza średnio ponad 40 000 wyszukiwań na sekundę? Liczba ta wynosi ponad 3,5 miliarda wyszukiwań dziennie i 1,2 biliona wyszukiwań rocznie na całym świecie. Liczby te odzwierciedlają samą liczbę użytkowników przeszukujących wyszukiwarki internetowe w celu znalezienia tego, czego szukają. Wraz z rosnącą popularnością zakupów mobilnych, trend ten odzwierciedla, że liczba wyszukiwań będzie nadal rosła – podobnie jak podaż informacji, produktów i usług.
W tym scenariuszu stosowanie technik SEO jest podstawą do doskonalenia doświadczeń klienta. Oprócz zwiększenia widoczności witryny, SEO poprawia nawigację i uwiarygodnia treści, zwiększając zaufanie społeczeństwa do Twojej firmy.

SEO: Co to jest?

Od lat 90-tych “zorganizowanie” Internetu stało się koniecznością. Wraz z rosnącym użyciem komputerów osobistych, strony internetowe mnożyły się w sieci, a zlokalizowanie wiarygodnych stron stawało się coraz bardziej skomplikowane. Wśród firm, które podjęły wyzwanie, największy sukces odniosło Google. Uruchomiony w 1998 roku, narzędzie to stało się wiodącą wyszukiwarką online, stosującą zaawansowane techniki indeksowania, indeksowania i rankingu linków.

Wraz z zainteresowaniem technologiami Google, ewoluowały studia Search Engine Optimization. Specjaliści zdali sobie sprawę, że pewne techniki lepiej współpracują z algorytmem narzędzia i opracowali techniki pozwalające wyróżnić się na pierwszych stronach wyników.
SEO to zestaw technik, które pozwalają na optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Jego celem jest dostosowanie stron do kryteriów oceny algorytmów, poprawiając ranking wśród organicznych wyników wyszukiwania. Od 2000 roku protokoły SEO były modyfikowane wraz z aktualizacjami algorytmu Google, skupionymi na udoskonalaniu wyników wyszukiwania i czynieniu ich coraz bardziej trafnymi dla użytkowników. Nieetyczne praktyki optymalizacyjne (black hat) zostały ukarane w celu zachęcenia do stosowania dobrych praktyk SEO (white hat).

Sztuczna inteligencja platformy zaczęła brać pod uwagę, oprócz struktury linków, także jakość treści i doświadczenia użytkowników na stronach internetowych. Podążając za wpływem Google na rynek technologiczny, nowe wersje algorytmu wskazują ważne trendy dla marketingu cyfrowego i są przedmiotem stałej analizy dla profesjonalistów w tej dziedzinie.

SEO: Jak to działa?

Logika SEO opiera się na podstawowych procesach, które Google wykorzystuje do kierowania wyszukiwaniami.

Crawling.

W tym etapie Googlebot w ciągu kilku sekund wykonuje crawl stron istotnych dla wyszukiwania i wysyła informacje do indeksu narzędzia.

Indeksowanie.

Googlebot przetwarza i zapisuje pobrane strony w swoim indeksie, obliczając informacje takie jak tytuł, opis, treść i dane strukturalne. Wcześniej zaindeksowane strony są aktualizowane, zyskując lub tracąc na znaczeniu w nowych wyszukiwaniach.

Ranking.

Robot ostatecznie przeszukuje indeks Google w poszukiwaniu stron odpowiadających wyszukiwaniu dokonanemu przez użytkownika, wyświetlając wyniki w kolejności ich trafności. Ranking ten jest dyktowany przez algorytm, który bierze pod uwagę ponad 200 czynników rankingowych, aby uporządkować zebrane linki.
Procesy indeksowania i rankingowania są silnie powiązane. Dlatego też, ogólnie rzecz biorąc, strategie SEO mają na celu ułatwienie odczytywania stron przez wyszukiwarki. Im bardziej kwalifikowana jest strona (im więcej informacji oferuje Google), tym większe są szanse, że link jest bezpieczny i oferuje wartościową treść, osiągając rozgłos w wynikach.

SEO: Główne korzyści.

Niektóre z głównych korzyści płynących z tej strategii dla Twojej firmy.

  1. Generowanie ruchu organicznego, zwiększanie wejść na stronę.
  2. Zwiększony współczynnik konwersji leadów i nowych klientów.
  3. Generowanie kwalifikowanego ruchu, przyspieszanie cyklu sprzedaży.
  4. Budowanie reputacji marki, pozycjonowanie firmy jako autorytetu w swojej dziedzinie.
  5. Redukcja kosztów za pomocą płatnych mediów i wspieranie strategii Search Engine Marketing (SEM).
  6. Stały zwrot z inwestycji, dzięki optymalizacji stron i treści evergreen (treści, które pozostają aktualne w czasie).

5 najlepszych praktyk SEO, które powinna wdrożyć Twoja strona.

Pomimo szybkiej ewolucji algorytmów wyszukiwania, niektóre zasady SEO pozostają aktualne i niezbędne w każdej strategii. Kompletny plan działań SEO zazwyczaj obejmuje dwa odrębne fronty, pracując nad dwoma różnymi rodzajami SEO.
SEO On-Page: obejmuje działania optymalizujące samą stronę internetową, zarówno pod względem treści, jak i aspektów technicznych (kody programistyczne).
Off-Page SEO: optymalizuje zewnętrzne aspekty witryny, które wpływają na jej ranking, takie jak link building i reputacja marki. Aby zapewnić najlepszą optymalizację swoich stron, oto pięć najlepszych praktyk SEO On-Page i Off-Page, które należy włączyć do swojej strategii.

  1. Twórz odpowiednie i spójne treści.
    Obok struktury linków, treść jest czynnikiem decydującym o pozycji strony w rankingu. Im bogatsza, bardziej oryginalna i istotna treść, tym większe zaangażowanie (kliknięcia, komentarze i udostępnienia) ma tendencję do generowania. Informuje to Google, że Twoja strona spełnia wymagania użytkowników i dlatego zasługuje na wysoką pozycję w rankingu.
    Aby zoptymalizować swoje treści, najlepszą radą jest faworyzowanie ponadczasowych wskazówek, które generują ruch i interakcje w czasie. Innym zaleceniem jest inteligentne wykorzystanie obrazów i filmów: w ostatnich latach powierzchowne treści były karane przez algorytm, nagradzając bardziej rozbudowane treści, takie jak przewodniki i artykuły. Od planowania do edycji, skup się na zainteresowaniach odbiorców, aby dostarczyć im to, czego oczekują. Zwiększa to świadomość marki i przyczynia się do budowania autorytetu, o czym piszemy dalej.
  2. Dopracuj użycie słów kluczowych.
    Słowa kluczowe są podstawowym elementem SEO. Są to terminy, których użytkownicy używają w swoich wyszukiwaniach w Google. Początkowo słowa kluczowe były zalecane do powtarzania w tekście, aby ułatwić robotom czytanie. Jednak ostatnie wersje algorytmu penalizują keyword stuffing – praktykę czarnego kapelusza, w której słowa kluczowe są używane nadmiernie i powtarzalnie.
    Google opracowało również Latent Semantic Index (LSI), który pozwala narzędziu zrozumieć odmiany słów kluczowych, synonimy i terminy pokrewne. Wszystko to prowadzi do tego, że dziś jakość i płynność treści jest ważniejsza niż częstotliwość występowania słów kluczowych. Nie zwalnia to twórców treści z ich stosowania, ale pomaga uczłowieczyć język i uczynić go przyjemniejszym do czytania. Mając to na uwadze, staraj się regulować słowa kluczowe dla swojego projektu, ale postaw na inteligencję platformy i używaj kreatywności przy przekierowywaniu materiałów.
  3. Inwestuj w doświadczenia użytkowników.
    Nie ma większego sensu w tworzeniu świetnych treści, jeśli strona rozczarowuje, prawda? Dlatego też najnowsze algorytmy Google oceniają doświadczenia użytkowników podczas tworzenia rankingu stron. W procesie tym karane są strony z wolnym czasem ładowania, niedziałającymi linkami lub małą ilością informacji, a także strony z nieresponsywnym designem (takie, których interfejs nie dostosowuje się do telefonów komórkowych). Oprócz optymalizacji tych punktów, ważne jest, aby strukturyzować treści z myślą o doświadczeniach czytelniczych. Umieszczanie słów kluczowych w tytułach, podkreślanie ważnych rzeczy pogrubioną czcionką i używanie zasobów takich jak listy, tabele i infografiki to techniki SEO On-Page, które są brane pod uwagę przez wyszukiwarki i powinny być częścią Twojej strategii SEO.
  4. Budowanie i kultywowanie autorytetu.
    Wśród dziesięciu najważniejszych czynników, które wpływają na ranking w Google są Page Authority oraz Domain Authority. Kryteria te określają rozpoznawalność Twojej strony poprzez strukturę linków, które zawiera. Innymi słowy, im więcej odniesień zewnętrznych otrzymują Twoje strony, tym większą wagę i wiarygodność zyskują w oczach wyszukiwarek, a tym samym pną się wyżej w rankingu wyników wyszukiwania. Optymalizacja tych punktów odbywa się poprzez link building, który działa razem z treścią w budowaniu reputacji. Wymaga to strategicznego planowania marketingowego skoncentrowanego na generowaniu linków i budowaniu relacji z interesującymi dla firmy graczami.
  5. Aktualizuj treści.
    Jak w przypadku każdej strategii zorientowanej na wyniki, wydajność SEO powinna być monitorowana w czasie. Popularne strony mogą generować insighty lub dane do przyszłej optymalizacji, a te z mniejszym zaangażowaniem mogą zostać przeformułowane i rozbudowane. Ważne jest, aby pamiętać, że SEO generuje średnio- i długoterminowe rezultaty. Przed aktualizacją stron i treści pozwól wyszukiwarce przetworzyć informacje zawarte w Twojej witrynie, unikając przedwczesnych poprawek. Następnie powinieneś nadać priorytet aktualizacji treści, które plasują się na drugiej stronie Google, ponieważ konkurencja tam jest mniejsza. Innym kryterium selekcji może być dokładność treści (w celu poprawienia błędów i aktualizacji danych) oraz tematyka (w przypadku tekstów okolicznościowych lub opublikowanych wiele miesięcy temu).